poniedziałek, 23 maja 2011

Pomiary oświetlenia

Pomiary oświetlenia

Autorem artykułu jest Wojciech Kołodziej



Wykonujemy pomiary oświetlenia, pomiary natężenia oświetlenia stanowisk pracy, dróg ewakuacyjnych, ciągów komunikacyjnych itp. Pomiary oświetlenia wykonujemy przy użyciu luksomierzy, które zostały zatwierdzone przez Główny Urząd Miar.
Pomiary oświetlenia
Oświetlenie dynamiczne to bardzo zaawansowane rozwiązanie wnoszące dynamikę światła dziennego do naszego środowiska pracy. Oświetlenie Dynamiczne stwarza stymulujące, zgodne z rytmem światła dziennego, zaopatrzone w oświetlenie „naturalne” środowisko. To dopasowanie oświetlenia w zależności od osobistych preferencji. Oświetlenie Dynamiczne podtrzymuje wrażenie dobrego samopoczucia, a co za tym idzie podnosi motywację i zwiększa osiągnięcia.

Oświetlenie Dynamiczne można powiedzieć że wywodzi się z natury. Z rytmu dnia i nocy wraz z porami roku, stwarzają wciąż zmieniające się w ciągu dnia modele oświetlenia. Za pomocą Oświetlenia Dynamicznego możemy wprowadzić do wnętrza dynamiczny charakter światła, wraz z jego płynnymi zmianami w jasności i cieple, co umożliwi nam zachowanie pozytywnego wpływu światła naturalnego na ludzki organizm. Możemy również dostosować je do naszych preferencji, potrzeb i nastrojów. Ta różnorodność Oświetlenia Dynamicznego umożliwia nam dopasowanie oświetlenia do wymagań, ulegającego ciągłym zmianom, środowiska pracy.

Oświetlenie dynamiczne to dobre samopoczucie i pełna wydajność

---

Pomiary oświetlenia http://www.pomiary-oswietlenia.slask.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Budujemy dom, ale jak wybrać wykonawcę?

Budujemy dom, ale jak wybrać wykonawcę?

Autorem artykułu jest Ola Kowalska



Budowę domu należy zacząć od wybrania miejsca i dobrego projektu. Oczywiście trzeba także zgromadzić fundusze i wyznaczyć na to odpowiedni czas. Wszystko te starania pójdą jednak na marne, jeśli źle wybierzemy wykonawcę. Jak więc wybrać kogoś, kto dobrze zbuduje nam dom?

Budowę domu należy zacząć od wybrania miejsca i dobrego projektu. Oczywiście trzeba także zgromadzić fundusze i wyznaczyć na to odpowiedni czas. Wszystko te starania pójdą jednak na marne, jeśli źle wybierzemy wykonawcę. Jak więc wybrać kogoś, kto dobrze zbuduje nam dom?

W dobie internetu możemy oczywiście zacząć poszukiwania od tego środka komunikacji. Możemy także poszukać w książce telefonicznej, wyszukać ogłoszeń w gazetach (zwłaszcza tych branżowych). Miejsce nie jest tak naprawdę ważne. Istotniejszy jest czas. A pośpiech w tym przypadku jest jak najbardziej zgubny. Lepiej nie decydować się zbyt szybko na pierwszą lepszą firmę, bo nasz wymarzony domek może na tym bardzo ucierpieć, a my będziemy się potem przez długie lata użerać z zaniedbaniami budowlańców – sądowo i mieszkaniowo.

Oczywiście bardzo ważnym źródłem informacji będą dla nas opinie o danych firmach. Mogą to być opinie naszych znajomych, ale i właśnie te wyczytane w internecie na rozmaitych forach. Także sprzedawcy materiałów budowlanych mogą nam co nieco pomóc. I oni otrzymują informacje na temat wykonawców i na pewno orientują się w branży. Co jednak w tych opiniach i podjęciu decyzji jest najważniejsze? Czym przede wszystkim powinniśmy się kierować?

W pierwszej kolejności powinniśmy zwrócić uwagę na to, ile lat firma jest na rynku. To pozwoli nam ocenić bliżej doświadczenie danego wykonawcy. Powinniśmy także obejrzeć efekty ich praca, co oznacza udanie się do wcześniejszych klientów i zapoznanie się z ich domami. Nie żałujmy na to czasu, gdyż to właśnie pozwoli nam w najlepszy sposób skonfrontować zasłyszane opinie z rzeczywistością. Nie trzeba oczywiście udawać się do wszystkich domów, wybudowanych przez wszystkich wykonawców, jakich dotąd znaleźliśmy. Wystarczy po wstępnej selekcji (patrz powyżej) wybrać tylko kilka najbardziej interesujących firm, projektów.

Wszystko to ma służyć stwierdzeniu, czy firma jest profesjonalna, czy też nie. Jeśli mamy zaprzyjaźnionego eksperta budowlanego, on wskaże nam bez trudu, komu ufać, a komu lepiej podziękować. Pomoże nam także przeprowadzić rozmowę, do której trzeba się uprzednio odpowiednio przygotować. Jeśli natomiast nie mamy się kogo poradzić, zaufajmy zdrowemu rozsądkowi, np. sygnałem alarmowym może być dla nas niechęć szefa firmy do pokazania wcześniej wykonanych projektów. Nie powinniśmy się jednak zniechęcać, jeśli właściciel firmy budowlanej okaże się być z wykształcenia biologiem lub fizykiem. Dlaczego?

Posiadaczem firmy budowlanej może być każdy, bez względu na wykształceniem. Dlatego też to, co powinno nas bardziej zainteresować, to zespół jakim dysponuje właściciel, jakie uprawnienia mają jego podwykonawcy i czy oni sami są specjalistami w swojej dziedzinie. Do tego należy zwrócić uwagę, czy któryś z nich ma uprawnienia, by pełnić funkcję kierownika budowy. Korzystniejsza sytuacja dla nas to właśnie taka, gdy kierownikiem budowy nie jest osoba z zewnątrz. Ułatwia to rozwiązanie sytuacji spornych w przypadkach, gdy pewna rzecz została wykonana nieprawidłowo.

Są jeszcze dwie istotne sprawy, na które warto zwrócić uwagę: status prawny firmy i sprzęt, którym dysponuje. Jeśli chodzi pierwsze, możemy mieć do czynienia w zasadzie z dwoma rodzajami firm: osobą fizyczna / spółką cywilną prowadzącą działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej lub też spółką handlową (z ograniczoną odpowiedzialnością bądź akcyjną). Domki jednorodzinne budują najczęściej osoby fizyczne i spółki cywilne, które muszą mieć zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Spółka handlowa powinna natomiast posiadać wpis do rejestru handlowego. Jeśli zażądamy wypisu, dowiemy się, czy spółka działa legalnie, jaki jest jej kapitał, zakres działania i kto upoważniony jest do reprezentowania firmy.


Co zaś ze sprzętem? Wykonawca powinien posiadać choćby najbardziej podstawowe urządzenia, narzędzia. Załóżmy, że mamy w planach budowę domku z drewna. Potrzebny jest do tego nie tylko surowiec, drewno, ale i odpowiednie maszyny i materiały ścierne. Oczywistym jest, że nim dojdzie do budowy niezbędna będzie obróbka drewna. Jeśli firma budowlana zamierza pożyczać sprzęt potrzebny do tego (np. pilarki do drewna, strugarki) nasz projekt może się znacznie opóźnić. Dlatego też dobrze jest wcześniej wypytać budowlańców, o to jakim zasobem sprzętowym dysponują, co mają na składzie i jak sobie radzą z brakami narzędzi.

Nawet gdy wykonawcy będą zniechęceni naszą dociekliwością, nie należy z niej rezygnować, gdyż na pewno się ona opłaci.

---

Penny_systemy pakowania


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Budowa domu - Wastu

Budowa domu - Wastu

Autorem artykułu jest Mirosław Mazur



Słowo Wastu (Vastu), z krótkim „a” pisane, to pojęcie rdzenne oznaczające w Sanskrti „Naturę”, „Środowisko”, „Otoczenie”, zaś Wāstu pisane przez długie „a” oznacza „Budownictwo”, „Architekturę”, „Sztukę Aranżacji Przestrzeni”!

Wastu tak samo jak sztuka feng shui to tysiące reguł i szczegółowych zaleceń dotyczących rozmieszczenia wszystkich pomieszczeń w domu, doboru kolorów, umiejscowienia schodów, studni, ułożenia domowników podczas snu, wysokości ogrodzenia na działce, a nawet najlepszego miejsca na apteczkę czy sejf! Wszystkimi tymi regułami rządzi jednak zasada nadrzędna, która każe wykorzystywać najlepsze cechy energii napływających z różnych stron świata. Aby móc z nich korzystać, należy za pośrednictwem kompasu wyznaczyć strony świata w swoim domu czy mieszkaniu, a potem w odpowiednich miejscach umieścić przedmioty i meble, które uaktywnią elementy Powietrza, Wody (Eteru), Ognia i Ziemi. Należy pamiętać, że ściany zbytnio, o więcej niż 15 stopni odchylone od kierunku osi północ-południe zawsze dają gorszą jakość życia dla swoich mieszkańców. Idealnie położenie domu według Wastu to takie, gdy dom ustawiony jest ścianami dokładnie w kierunku osi północ-południe.

Istnieją dwa systemy sztuki Wastu, jeden pochodzący od dewów (bogów, aniołów) i drugi pochodzący od asurów (demonów, służący do praktyk czarnej magii). Dostępna literatura w Polsce oba tak różne od siebie systemy bezmyślnie miesza, przez co nieświadomie jest stosowana razem. Według Wastu przestrzeń może być zdrowa lub chora, a to wpływa na osoby, które mają z nią kontakt. Dzisiaj człowiek zwraca uwagę jedynie na zewnętrzne, estetyczne i praktyczne cechy przestrzeni, zapomniawszy o innych jej walorach. Subtelne energie, żywioły i planety odgrywają ważną rolę w zagospodarowaniu przestrzeni. Wybór odpowiedniej działki, zagospodarowanie terenu wokół domu, projekt domu, urządzanie wnętrz, korygowanie złych wpływów przy pomocy jantr (znaków) i mandali - to niektóre tylko z aspektów wastu.

Podstawowe zasady Wastu i rozwiązania architektoniczne.
1.Elementy związane z Ogniem: piec, komin, kuchenka, urządzenia elektryczne powinny się znaleźć w pomieszczeniach w południowo-wschodnim krańcu domu.
2.Ciężkie przedmioty i meble: komodę, szafę, biurko itp. umieszczamy na południowym zachodzie - im bardziej obciążony będzie ten zakątek mieszkania, tym lepiej.
3. Wszystko, co ma związek z pierwiastkiem Eteru, co jest wolne, swobodne, lekkie, umieszczamy na północnym wschodzie. Jako że Eter jest kumulowany w wodzie, może to być np. pojemnik z wodą (woda musi być czysta).
4. Wszystko, co się porusza i jest związane z Powietrzem: dzwonki wietrzne, ale także stół, przy którym przyjmujemy gości, a na działce - huśtawkę, umieszczamy w zakątku północno-zachodnim.
5. Środek domu czy pokoju powinien być pusty, aby nie hamować przepływu energii.

Ważną zasadą Architektury pojętej jako Boska Sztuka jest planowanie domostwa w kierunkach N-S, czyli tak, aby ściany budynku ustawione były po stronie północy (N), południa (S), wschodu (E) i zachodu (W), a naroża w kierunkach pośrednich, nigdy zaś odwrotnie. Dobre siły gromadzą się w pomieszczeniu, jeśli ściany zorientowane są wedle stron świata, wedle orientacji, N-S, a złe siły i energie gromadzą się w pomieszczeniach, których narożniki wskazują główne strony świata.

Właściwy kierunek wejścia do budynku według sztuki budowania Wastu.
Główne wejście do budynku powinno być skierowane na wschód. Energia pochodząca od słońca jest wtedy największa i najbardziej życiodajna. Drugi dopuszczalny kierunek odpowiedni dla wejścia do budynku to północ. Każdy inny kierunek wywiera negatywny wpływ. Przykładowo bardzo niepomyślne są wejścia od strony południa i zaleca się zaniechanie takich wejść, przebudowę domostwa.

Sztuka budowania Wastu a właściwe usytuowanie pokoi.
W miarę jak słońce porusza się po niebie, promieniuje ono różne rodzaje energii, wytwarzając określony wpływ na poszczególne części domu. W sztuce architektury Sthapatja Wedy budynki są zaprojektowane tak, że rozmieszczenie pokoi w budynku jest zgodne z oddziaływaniem tych energii. Zgodnie z tym istnieje idealne miejsce na wejście, salon, kuchnię, jadalnię i sypialnię. Jest bardzo ważne, aby usytuować każdy pokój w domu we właściwym miejscu, zależnie od jego funkcji, tak abyśmy nie stawali się śpiący w jadalni lub głodni w pracowni. Mimo iż Indie i Chiny oddziela pasmo Himalajów, zawsze istniała między nimi kulturowa wymiana. Sztuki walki i buddyzm pochodzą z Indii, lecz dobrze przyjęły się w Chinach. Dostrzegając wiele podobieństw, możemy stwierdzić, że Wastu i feng shui musiały wywierać na siebie wpływ. Wzmianki o wastu odnajdujemy w najwcześniejszych pismach Indii, takich jak Rig Weda liczących sobie 5000 lat. Jeszcze ciekawszym jest to, że odkryte w 1921 r miasta należące do starożytnej cywilizacji Indu - Saraswati i liczące sobie 5500 lat budowane były według zasad wastu. Pierwsze miasto odkryto w pobliżu wioski Harappa i stąd wzięła się nazwa cywilizacji Harappa. Jedno z najbardziej znanych miejsc tego obszaru to Mohendżo - Daro. Zaprojektowano je w systemie siatkowym, z ulicami biegnącymi ze wschodu na zachód i z północy na południe, dzieląc miasto na regularne kwadraty. Domy Mohendżo-Daro budowano zgodnie z osią kierunków, a każdy z nich posiadał przestrzenny dziedziniec. Są to charakterystyczne cechy wszystkich miast cywilizacji Harappa.

Konsultacje feng shui Mirosław Mazur

---

Aranżacja wnętrz wykonywana jest przez biuro projektów feng shui przy ścisłej współpracy z architektem wnętrz.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Przeprowadzka bez stresu cz. 1

Przeprowadzka bez stresu cz. 1

Autorem artykułu jest Katarzyna Trzcińska



Statystyczny Polak jeszcze nigdy nie przeprowadzał się tak często. Nowe mieszkanie, dom, biuro, ale także nowa siedziba firmy - to powody, dla których coraz częściej poszukujemy w internecie firmy mogącej nas wyręczyć w tej niezbyt lubianej i stresującej czynności. Jak dokonać wyboru takiego usługodawcy? Czym się kierować przy przeglądaniu ofert?
Statystyczny Polak jeszcze nigdy nie przeprowadzał się tak często. Nowe mieszkanie, dom, biuro, ale także nowa siedziba firmy - to powody, dla których coraz częściej poszukujemy w internecie firmy mogącej nas wyręczyć w tej niezbyt lubianej i stresującej czynności. Jak dokonać wyboru takiego usługodawcy? Czym się kierować przy przeglądaniu ofert? Poniżej kilka przydatnych wskazówek.


Terminowość

Nie będzie chyba wielkim odryciem stwierdzenie, że terminowe wykonanie usługi gwarantują w swojej ofercie praktycznie wszystkie firmy bez wyjątku. My jednak nie możemy sugerować się jedynie przechwałkami, bo konsekwencje przedłużającej się przeprowadzki np. średniej wielkości przedsiębiorstwa mogą być ogromne. Za rekomendację służy zazwyczaj dobre słowo znajomych i przyjaciół, lecz gdy nie znamy nikogo kto miał do czynienia z firmą przeprowadzkową warto zwrócić uwagę na takie szczegóły oferty jak dotychczasowe doświadczenie, wielkość floty samochodowej, zaplecze pracownicze oraz cenę usługi. Terminowe wykonanie przeprowadzki przedsiębiorstwa lub większego domu wymaga dobrego przygotowania logistycznego i organizacji, a to kosztuje i wymaga pracy kilkunastu osób oraz kilku pojazdów o dużej ładowności. Warto się w tym miejscu zastanowić czy ewentualne oszczędności przy wyborze usługodawcy nie odbiją się negatywnie na naszym harmonogramie.


Ubezpieczenie

Bez względu na to jak profesjonalną firmę wybierzemy zawsze mogą zdarzyć się nieprzewidziane sytuacje. W tym miejscu powstaje pytanie czy wykonawca jest ubezpieczony na taką ewentualność i ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody. Mniejsze i młodsze firmy przeprowadzkowe nie posiadają zazwyczaj wykupionego ubezpieczenia OCP na wypadek uszkodzenia mienia klienta. Składka ubezpieczeniowa nie jest niska więc musimy liczyć się z tym, że ponoszona odpowiedzialnośc może mieć swoje odbicie w cenie usługi. Znów jednak warto sobie zadać pytanie czy lepszym rozwiązaniem dla nas będzie zaoszczędzenie czy też absolutny spokój.


Usługi dodatkowe

Firmy przeprowadzkowe zazwyczaj oferują szereg dodatkowych udogodnień dla swoich klientów. Warto zwrócić uwagę szczególnie na te, które oferowane są za darmo, w ramach wykupionej usługi. Najczęściej spotykanym dodatkiem są darmowe kartony i pudła, które z pewnością przydadzą się podczas tego stresującego wydarzenia. Rzadziej możemy natknąć się na bezpłatną poradę fachowca, który odwiedzi nas przed przeprowadzką i zaproponuje najlepsze dla nas rozwiązanie. Wykonawcy oferują także pakowanie mienia nad czym warto się zastanowić. Fachowo i w sposób bezpieczny zapakowane meble czy inne wartościowe przedmioty to jeden z najważniejszych elementów udanej przeprowadzki. Należy także pamiętać, że firma nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia wynikające z niewłaściwego zapakowania przedmiotów, jeśli zrobiliśmy to osobiście. Tu znów pomocne może się okazać bogate doświadczenie pracowników wykonawcy.

Rzadko spotykaną usługą dodatkową jest magazynowanie. Pozornie zbędny element oferty może jednak uratować nasze mienie przed „nocowaniem” pod gołym niebem, bowiem firma przeprowadzkowa nie jest w stanie uchronić nas przed zajściami zależnymi od czynników zewnętrzych. Jeśli więc bierzemy pod uwagę pewne utrudnienia warto wynająć firmę oferującą sporych rozmiarów magazyn. I tak zapłacimy za niego dopiero w przypadku wynajmu, a wygoda w tej sytuacji może oszczędzić nam prawdziwych kłopotów.


Oferta prawdę Ci powie...

Śledząc treść sloganów większości firm przeprowadzkowych można dojść do wniosku, że wszystkie oferują przeprowadzki na tym samym poziomie, a tymczasem rzut okiem na szczegółową ofertę zapewni nam jasną weryfikację reklamowych obietnic. To właśnie zdobyte doświadczenie (referencje), wielkość floty samochodowej, ubezpieczenie oraz zakres usług dodatkowych jest prawdziwym wyznacznikiem jakości usług. W końcu na papierze każda firma jest tą „profesjonalną”...
---

Autorem tekstu jest Katarzyna Trzcińska prowadząca firmę Ablo-Trans, oferującą dla firm i klientów indywidualnych przeprowadzki w Warszawie i okolicach.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Przeprowadzka bez stresu cz. 2

Przeprowadzka bez stresu cz. 2

Autorem artykułu jest Katarzyna Trzcińska



Przychodzi czas na przeprowadzkę Twojego mieszkania, domu, biura, a może nawet firmy. Mimo sporej ilości firm oferujących bezstresowe przenosiny Twoja decyzja brzmi: „nie potrzebuję do pomocy nikogo!”. Nawet jeśli to prawda poniższe wskazówki z pewnością dodatkowo pomogą...
Przychodzi czas na przeprowadzkę Twojego mieszkania, domu, biura, a może nawet firmy. Mimo sporej ilości firm oferujących bezstresowe przenosiny Twoja decyzja brzmi: „nie potrzebuję do pomocy nikogo!”. Nawet jeśli to prawda poniższe wskazówki z pewnością dodatkowo pomogą...


Transport

Sytuacją idealną jest gdy kolega posiadający pojazd transportowy jest nam winny przysługę. Sprawa odrobinę się komplikuje, w przypadku gdy musimy taki transport wynająć. Podczas przeprowadzki trudno o planowy przebieg przedsięwzięcia, a firmy transportowe liczą sobie za nieoczekiwany postój. Niezbędna jest więc prawidłowa synchronizacja w czasie usługi transportowej i naszej pracy związanej z zapakowaniem i przygotowaniem mienia do przeprowadzki. Pamiętajmy także o tym, że kierowca nie ma obowiązku udzielenia pomocy przy znoszeniu i załadowywaniu, warto więc taką opcję ustalić wcześniej wraz z wysokością dodatkowej zapłaty.

Koszty transportu zależne są przede wszystkim od przejechanych kilometrów oraz ewentualnych przestojów. Ze względu na ten pierwszy aspekt ważny jest dobór odpowiedniego samochodu, tak by ograniczyć ilość kursów do niezbędnego minimum. Ceny za kilometr są dość zróżnicowane, więc wskazane jest wcześniejsze rozeznanie w rynku firm transportowych.


Pakowanie i załadunek

Najczęściej trywializowany element przeprowadzki przysparza jednocześnie najwięcej kłopotów i szkód. Wbrew pozorom prawidłowe zapakowanie przedmiotów wymaga od nas zmysłu strategicznego i planowania wzorem generałów na polu bitwy. Niezbędne jest wcześniejsze zaopatrzenie się w kartony o różnych wielkościach, folię bąbelkową, taśmę klejącą, sznurki oraz naklejki do oznaczania zawartości pudeł. Ostatnią rzeczą jakiej byśmy chcieli jest z pewnością sytuacja, w której pomagający nam znajomy myli pudło wypełnione szkłem z kartonem na odzież lub inne przedmioty niewrażliwe na wstrząsy i uderzenia.

Osobną kwestią jest troska o meble - tak podczas znoszenia, załadunku i rozładunku, jak i podczas zabezpieczenia na powierzchni auta transportującego. Szafki lądujące na wartościowch przedmiotach podczas pokonywania zakrętu nie są z pewnością wizją optymistyczną, dlatego istotne jest wcześniejsze rozplanowanie ułożenia naszego mienia w samochodzie firmy transportowej. W celu zabezpieczenia mebli przed zarysowaniem i przesuwaniem warto zastosować specjalne filcowe koce, dokładnie takie jakie stosują profesjonalne firmy przeprowadzkowe.


Rozładunek

Nawet jeśli wszystko znalazło się już na pokładzie auta transportującego okazji do wpadnięcia w pułapkę nieprzemyślanych decyzji wciąż nie brakuje. Często popełnianym błędem przy rozładunku jest... rozładunek wszystkich przedmiotów na raz w celu wcześniejszego rozliczenia się z ekipą transportową (jak wiadomo postój kosztuje). Niestety często w takich przypadkach wartościowe meble i elektronika zapakowana w pudła stoją pod gołym niebem czekając na swoją kolej we wnoszeniu do lokalu docelowego. Pogoda jednak lubi płatać figle, a nieoczekiwany deszcz może nie tylko utrudnić samą przeprowadzkę, ale też uszkodzić wartościowe mienie, za którego stan odpowiadamy tylko my.

Osobną kwestią są uszkodzenia wynikłe podczas wnoszenia mienia do nowego lokum. Znów jesteśmy zdani tylko na siebie i w przypadku nieprzewidzianych wypadków koszty naprawy lub remontu obciążą tylko nasz budżet.


Antyki

Jak ważne jest zabezpieczenie mebli o wyjątkowej wartości wspominać specjalnie nie trzeba. Zaznaczyć za to należy problem z przewozem tych przedmiotów przez granicę. Mimo, że od czasu porozumienia z Schengen sprawa może wydawać się mało aktualna to w przypadku kontroli musimy wykazać specjalne zezwolenie z Muzeum Narodowego. Dotyczy to antyków wytworzonych 50 lat temu lub wcześniej. Takie zezwolenia może za nas zorganizować firma przeprowadzkowa, jeśli jednak decydujemy się na przeprowadzkę samodzielną pozostajemy z tym problemem sami.

Jak widać przeprowadzka samodzielna może często przysporzyć wielu kłopotów i nieplanowanych wydarzeń, dlatego w przypadku większego przedsięwzięcia warto zaplanować każdy nawet najdrobniejszy szczegół lub po prostu wynająć profesjonalną firmę. Początkowo zakładane oszczędności szybko mogą stopnieć w konfrontacji z rzeczywistością i narastającymi trudnościami, a w przypadku niektórego mienia szkody mogą wykraczać poza wartość materialną.


---

Autorem tekstu jest Katarzyna Trzcińska prowadząca firmę Ablo-Trans, oferującą dla firm i klientów indywidualnych przeprowadzki w Warszawie i okolicach.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Budowa i remont domu - porównaj ceny